HANDELSBETINGELSER

1. Anvendelse og gyldighed

I forbindelse med køb af ydelser hos Køreklar Trafikskole accepterer du køreskolens handelsbetingelser, og med din accept heraf, indgår du (herefter også kaldet eleven) en aftale med Køreskolen.

Køreklar Trafikskole forbeholder sig retten til at ændre disse betingelser uden varsel. Det påhviler eleven til enhver tid at holde sig ajour med de gældende forretningsbetingelser.

Disse almindelige forretningsbetingelser finder anvendelse for enhver aftale mellem Køreklar Trafikskole og eleven i alle aftaleforhold.

1. forpligtelser

Eleven forpligter sig til, og er ansvarlig for, at relevante informationer om eleven, herunder navn, adresse, postnummer, telefonnummer, e-mail adresse altid er korrekte hos Køreklar Trafikskole, hvorfor eleven straks ved ændringer heraf skal meddele dette skriftligt til Køreskolen.

Køreklar Trafikskole forpligter sig til at behandle alle oplysninger om eleven fortroligt. Køreskolen forbeholder sig dog retten til at udlevere elevens personlige oplysninger til følgende relevante myndigheder og samarbejdspartner:

• Kommune/Borgerservice
  • samarbejdende kørelærere
  • Manøvrebaner og køreteknisk anlæg.
  • Politiet og tilsynsførende
  • Ekstern underviser i førstehjælp
  • Administrationscentre
  • Færdselsstyrelsen
  • It-leverandører og køreprøvebooking.
  • tilmelding til udbydere af online undervisningsplatforme

1. Pauser i køreundervisningen

Elevenen er ansvarlig for at meddele køreskolen, hvis der opstår et behov for midlertidig pause i køreundervisningen, og har selv ansvaret for at overholde pausereglerne. Læse mere om pausereglerne her:

1. Aflysning af aftalte kørelektioner

En aftale om praktiske kørelektioner skal af eleven aflyses senest kl. 12.00 dagen før. Glemmer eleven sin aftale eller sker aflysningen senere end kl. 12.00 dagen før, opkræves der betaling for de aftalte lektioner, uanset begrundelsen herfor.

1. Teori- og Køreprøve

Vil eleven aflyse en allerede bestilt prøve, kræver politiet at dette gøres 5 hverdage inden kl. 12. Det betyder at køreskolen senest 6 hverdage inden tidsfristen skal have besked om aflysningen. Dette skal gøres ved at sende os besked via sms til 23864643.

Du skal være opmærksom på, at der vil blive opkrævet administrationsgebyr for aflysningen, samt nyt berammelsesgebyr for bestilling af en ny prøve.

Hvis aflysningen ikke sker rettidigt, vil politiet opkræve nyt prøvegebyr for ny prøve. Og såfremt der er tale om en prøve med tolk, så vil der også blive opkrævet dækning af tolkeudgifter.

1. Lektionsplan og ansøgningskema (P23)

Eleven har ansvaret for at hente sin lektionsplan og ansøgningsskemaet (P23) inden prøvedagen og tage dem med til teoriprøven. Efter prøven skal disse dokumenter straks afleveres til kørelæreren. I tilfælde af beskadigelse eller bortkomsten af disse dokumenter, vil køreskolen påkræve eleven administrationsgebyr på kr. 799,00 for rekonstruktion af disse.

1. Manøvre- og Glatbane

Tilmelding til et undervisningsforløb på manøvre- eller glatbanen er bindende. Aflysning heraf skal meddeles køreskolen senest 5 hverdage inden kl. 12, ellers opkræver køreskolen en fuld udgift til et nyt kursus, jf. køreskolens gældende priser herom.

1. Selvrisiko

Forvolder eleven skade på skolevognen under den praktiske prøve, vil eleven blive opkrævet kr. 4.000,00 til dækning af selvrisiko.

Forvolder eleven skade på andre biler eller andet i forbindelse med manøvre- eller glatbanekørsel, vil der blive opkrævet en selvrisiko på kr. 2.500,00.

1. Afbrydelse af kørekortforløb

Når et igangværende forløb afbrydes uanset begrundelsen herfor, vil dét tilbud køreskolen har afgivet ved indgåelse af aftalen bortfalde. Der vil her blive udarbejdet en ny pris (i henhold til køreskolens aktuelle listepriser) for de anvendte ydelser. Dog under den betingelse, at der ikke gået mere en 3 måneder siden sidste undervisningsdato i forløbet. Har eleven penge til gode, vil beløbet blive overført til den bankkonto som eleven oplyser til køreskolen.

I forbindelse med udarbejdelse af sådan en opgørelse vil Køreklar Trafikskol pålægge eleven et administrationsgebyr på kr. 799,00.