Dit forløb hos Køreklar Trafikskole

Hos Køreklar Trafikskole er der altid fokus på at uddanne de bedste bilister på kort tid. Vores mål er, at du får en god oplevelse, og føler dig godt klædt til at komme ud på vejene.

Derfor har vi altid et fast beskrevet program, som sikrer dig et sammenhængende og effektivt undervisningsforløb, både i teori og praksis, hvilket er med til at sikre, at både du og vi når vores mål; nemlig at du får den bedste oplevelse, får et kørekort på kort tid og sidst men ikke mindst, at du bliver en god og sikker bilist.

I denne forbindelse har køreskolen udarbejdet en detaljeret lektionsplan, som er opdelt i både teoretiske og praktiske moduller, der beskriver det pensum loven kræver, at du skal igennem for at erhverve kørekortet. Både du og din kørelærer skal efter hver undervisningsgang underskrive lektionsplanen for at bekræfte, at der er givet og modtaget undervisning i den korrekte rækkefølge og med det indhold der kræves.

Krav til antal lektioner:

• 29 teoretiske lektioner á 45 minutter.
• 4 praktiske lektioner á 45 minutter på manøvrebane.
• 16 praktiske lektioner á 45 minutter på vej, hvoraf 1 lektion er i mørke.
• 4 praktiske lektioner á 45 minutter på køreteknisk anlæg.

Ovenstående antal lektioner er et minimumskrav, som loven foreskriver at du skal have før du kan indstilles til en prøve. Disse minimumskrav er ikke et udtryk for, at alle elever efter denne mængde undervisning vil kunne bestå en teori- eller køreprøve. Det er den enkelte elevs individuelle behov, der er afgørende for hvor meget undervisning, der er nødvendig.